اخبار داخلی
شماره: 15637
1394/02/27 - 11:34
همايش ملي تازه هاي سلولي و مولکولي بيماريهاي غير واگير در بابل

سومین همایش ملی تازه های سلولی و مولکولی بیماریهای غیر واگیر با حضور بیش از 90 پزشک متخصص کشور در بابل برگزار شد .

به گزارش بنیان به نقل از واحد مرکزی خبر، قائم مقام معاون پژوهشی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در این همایش با اشاره به توسعه تحقیقات سلولی و مولکولی کشور در بخش پزشکی ، کسب رتبه چهارم ایران در زمینه سلول های بنیادین جهان را از دستاوردهای آن برشمرد .

آخوندزاده با بیان اینکه گسترش بیماریهای غیر واگیر مثل دیابت ، قلب و عروق و .... از مشکلات امروز کشورهای درحال توسعه همچون ایران است افزود :سرمایه گذاری بیشتر در این خصوص منافع مالی بی شماری برای کشور خواهد داشت از اینروز اصلاح سبک زندگی از مهمترین عوامل کاهش این بیماریهاست .
وی روش تحقیقاتی سلولی مولکولی را در درمان سریعتر بیماریها موثر خواند و افزود : بسیاری از مراکز درمانی کشور در این زمینه فعال است .
آخوند زاده با اشاره به اختصاص یک صدم درصد بودجه وزارت بهداشت به تحقیقات تصریح کرد : هیأت امنای دانشگاههای علوم پزشکی باید برابر دستور ابلاغی سه درصد اعتبارات مالی را صرف تحقیقات کنند .
رئیس انستیتو پاستور ایران نیز در این همایش با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات بیماران سرطانی کشور در پرتو تحقیقات مولکولی و سلولی مرتفع شده است افزود :با این روش نه تنها از بروز بیماریها پیشگیری بلکه دستاوردهای خوبی هم در حوزه درمان کسب می کنیم .
مصطفی قانعی علوم پایه بالینی را مهمترین روش حل مشکلات حوزه پزشکی خواند و با اشاره به موفقیت کشور در عرصه درمان بیماریهای شیمیایی تصریح کرد : امروزه بیماریهای قلب و عروق ، سرطان و تصادف علت نخست مرگ و میر در کشور است .
پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved